HOME STAGING - AVAGY AZ ELADÁSRA FELKÉSZÍTÉS TUDOMÁNYA
Egyre többet hallani ezt a magyartalan, rosszul hangzó kifejezést, de mibenléte még sokak számára nem ismert. Vajon miért fontos, hogy felkészítsük az ingatlant az eladásra? Erre próbálunk választ adni alább.
Ha eladásra hirdetjük meg lakásunkat, az otthonunkból hirtelen árucikk lesz és be kell látnunk, hogy a Vevő az ő otthonát szeretné látni benne, nem a miénket. Ezért fontos, hogy meg tudjuk mutatni neki az ingatlan legjobb arcát, előnyeit. Ehhez ismernünk kell a célcsoportunkat és azok igényeit és azt figyelembe véve tudjuk felkészíteni az ingatlant.
A HOME STAGING SOKKAL TÖBB MINT STYLING, DEKORÁLÁS
1. ELADÁSRA FELKÉSZÍTÉS
Szerencsére az eladásra felkészítés minden típusú ingatlan esetén működik, bár eredetileg az igazán jó állapotúakra lett kitalálva.
Megtapasztalhatod, hogy egy korántsem tökéletes lakás, vagy ház is mennyire más hangulatúvá és értékűvé vált a felkészítés végére.
Fontos, hogy mit emelünk ki, milyen színeket használunk, milyen miliőt teremtünk, de foglalkozni kell a felkészítés során a bútorokkal, a terek funkciójának megmutatásával és a stylinggal is. Mindezt a célcsoport számára készítjük.
Mit értünk célcsoport alatt? Azokat a vevőjelölteket, akik számára az adott ingatlan megfelelő lehet. Pl. egy negyedik emeleti, lift nélküli lakást valószínűleg nem idős emberek fognak megvásárolni, tehát ne nekik készítsük fel.
A célcsoport meghatározásánál meghatározó az ingatlan elhelyezkedése, nagysága, szobáinak száma és több más szempont is.
Lényeges az is, hogy mire költünk és mire nem: a világ minden pénzét rá lehet áldozni egy ingatlanra „hogy a legjobb arcát mutassuk meg”.
Kell a szakértelem és a tapasztalat, hogy beleférjünk a klasszikus 1- 5%-os keretbe (ezt jó állapotú ingatlanok esetén, és az ingatlan értékéhez viszonyítva számoljuk).
Tehát egy 50 milliós lakás esetén körülbelül 500 ezer és 2,5 millió között van a felkészítés költsége, efölött már felújításról beszélünk.
Természetesen van, aki nem szeretne ekkora összeget sem rááldozni a felkészítésre, ekkor is megéri elvégezni.
Előre jó tisztázni, hogy mennyit szánunk a munkára. Bár ha többet áldozunk rá, több hasznot is várhatunk, de ehhez tudnunk szükséges, hogy tudjuk, mik a megtérülő beruházások.
Központi kérdés tehát, hogy annak készítsük fel a lakást, aki értéket lát benne és hogy ő meg is találja az ingatlant. Ehhez megfelelő stratégia és felkészültség szükséges.
2. MARKETINGTERV
A Home Staging magába foglalja a piackutatást, piacelemzést, az optimális ár meghatározását, marketingtervet, az eladást könnyítő hirdetési szöveg megírását, sőt a profi fotózást is.
3. ÁRAZÁS
A nem megfelelően árazott lakás hamar hátrányba kerül a társaival szemben. A túlárazott ingatlanról elkattintanak az emberek és többször meg sem nézik. Közben az idő halad, az eladó pedig nem jut a pénzéhez. Ezért a szakértő árazás is a felkészítés kardinális része.